2021-11-22-starszy inspektor bhp ogłoszenie
Powiatowy Urząd Pracy
Plac Inwalidów Wojennych 12
44-100 Gliwice
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
w wymiarze 5/8 etatu
Wymagania niezbędne :
-
Wykształcenie: zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
znajomość przepisów ustaw: Kodeks pracy, Kodeks Postępowania Administracyjnego, O pracownikach samorządowych, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,
-
obywatelstwo polskie lub kandydat wykaże się znajomością języka polskiego wystarczającą do wykonywania zadań,
-
niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
nieposzlakowana opinia,
-
biegła obsługa programów komputerowych MS Office, Internet,
-
bardzo dobra organizacja pracy,
-
umiejętności interpersonalne,
-
elastyczność, kreatywność, komunikatywność, zaangażowanie,
-
samodzielność, umiejętność pracy w zespole.
Wymagania dodatkowe :
-
preferowane wykształcenie wyższe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
3 letni staż pracy na podobnym stanowisku pracy,
-
obsługa systemów informatycznych SYRIUSZ, SOD,
-
ukończone studia podyplomowe bądź kursy z zakresu kadr i płac,
-
gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
-
umiejętność korzystania z różnych kanałów informacji,
-
umiejętność planowania i organizacji pracy,
-
odporność na stres,
-
wysoka kultura osobista,
-
umiejętność dostosowywania się do zmian.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
-
sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
-
udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,
-
udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
-
zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach produkcyjnych,
-
przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
-
udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
-
udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
-
prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
-
doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
-
udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
-
doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
-
współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
-
współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
-
współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnego przepisach,
-
współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
-
współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:
- podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
- podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy,
-
uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy,
Informacja o warunkach pracy :
- Praca administracyjno – biurowa, użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Pokój biurowy mieszczący się na II-gim piętrze urzędu, oświetlenie naturalne i sztuczne, wyposażenie w meble biurowe, praca w pomieszczeniu klimatyzowanym, brak windy i podjazdu.
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6 %.
Wymagane dokumenty:
-
list motywacyjny ze wskazaniem stanowiska,
-
życiorys (CV),
-
kserokopie świadectw pracy (potwierdzające wymagany staż pracy),
-
kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
-
w przypadku osób niepełnosprawnych, kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, zawartego w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, zobowiązany jest do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność).
-
kwestionariusz osobowy (opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie http://pup.gliwice.ibip.pl),
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
oświadczenie dotyczące, że osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
oświadczenie o przyjęciu do wiadomości faktu obowiązku publikacji w BIP informacji o wynikach wyboru,
-
klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych i oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji,
-
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych nie objętych przepisami ustaw: Kodeks pracy, O pracownikach samorządowych,
-
oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się on do niewykonywania zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które będzie wykonywał w ramach obowiązków służbowych wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gliwicach Plac Inwalidów Wojennych 12 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w terminie do dnia 10 grudnia 2021 r. do godz. 15:00. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Gliwicach ( http://pup.gliwice.ibip.pl/public/?id=204599) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Pracy przy ul. Placu Inwalidów Wojennych 12, pierwsze piętro.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, powinny być własnoręcznie podpisane.
Z Regulaminem naboru oraz wzorami dokumentów na wolne stanowisko urzędnicze można zapoznać się na stronie internetowej http://pup.gliwice.ibip.pl/public/?id=169398. Osoby spełniające wymogi formalne o dalszym procesie selekcji zostaną poinformowane na stronie internetowej BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gliwicach przy ul. Placu Inwalidów Wojennych 12 według przydzielonych numerów referencyjnych. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 32-444-23-05 lub 32-444-23-00 .
W ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacyjnej, dokumenty można odbierać w pokoju nr 206 w siedzibie PUP Gliwice. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Data publikacji ogłoszenia 22.11.2021 r.
Dokument podpisal Dyrektor Marek Kuźniewicz.