Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://pup.gliwice.ibip.pl/public/

Data publikacji strony internetowej: 12.02.2007 r.

Data ostatniej aktualizacji: 29.03.2024 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń.

  1. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ:

  • pochodzą z różnych źródeł;

  • są bardzo obszerne, a zostały wytworzone w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiło wpływ na ich docelową treść oraz kształt;

  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.

  1. Niektóre materiały graficzne (zdjęcia) nie mają w pełni dokładnych opisów.

  2. Niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków.

  3. Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z p. Małgorzatą Baś tel. 32 444-23-08, e-mail: gosiab@pup.gliwice.pl

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.


 

Dostępność architektoniczna

Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach, budynek przy Placu Inwalidów Wojennych 12-14.

Ze względu na stan i usytuowanie budynku (ścisłe centrum miasta, strefa zabytkowa), w którym siedzibę ma tut. Urząd, nie jest możliwe całkowite przebudowanie i przeorganizowanie budynku, by ułatwić dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych

  1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Dla klientów dostępne są 2 wejścia:

  1. wejście od ul. Plac Inwalidów Wojennych 12 – 2 stopnie, a następnie 4 stopnie do wejścia do holu. Wejście do budynku na parter jest dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo, po zgłoszeniu swojego przybycia za pomocą dzwonka zewnętrznego, wówczas pracownicy Urzędu rozkładają szyny jezdne, dzięki którym osoba niepełnosprawna może przy pomocy drugiej osoby wejść tylko na parter budynku. Budynek jest II-piętrowy i nie posiada windy.

  2. wejście od ul. Plac Inwalidów Wojennych 14, – 2 stopnie, a następnie 5 stopni do wejścia do pomieszczeń biurowych. Wejście do budynku na parter nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo, ponieważ w tej części budynku nie ma windy, a ilość stopni, które należałoby pokonać, by wejść do Centrum Aktywizacji Zawodowej PUP nie pozwala na wykorzystanie posiadanych szyn.

Osoba niepełnosprawna musi skorzystać z wejścia opisanego w pkt a.

Biuro podawcze znajduje się na parterze budynku, po prawej strony od wejścia, od ul. Plac Inwalidów Wojennych 12. W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.

  1. Dostępność korytarzy, schodów i wind. Dla osób na wózkach dostępny jest jedynie hol na parterze budynku przy Placu Inwalidów Wojennych 12.

Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

  1. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

  1. Urząd posiada szyny jezdne, dzięki którym osoba niepełnosprawna może przy pomocy drugiej osoby wejść tylko na parter budynku,

  2. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy (tablice informacyjne oraz wsparcie pracowników Urzędu),

  3. W budynku zainstalowano pętlę indukcyjną do obsługi osób słabosłyszących (na parterze budynku). Dostępność zapewniona jest również poprzez wsparcie pracowników Urzędu.

  4. Urząd posiada krzesło ewakuacyjne zapewniające bezpieczną ewakuację i transport w pozycji siedzącej po schodach i na poziomym podłożu, osób o ograniczonej zdolności poruszania się.

  1. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

  2. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

  3. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego (MIGAM) poprzez stronę internetową Urzędu gliwice.praca.gov.pl od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00.

Osoby niesłyszące przy załatwianiu spraw mogą również skorzystać z pomocy pracowników znających język migowy. Chęć skorzystania z usługi tłumacza należy zgłosić telefonicznie, faxem, e-mailem z odpowiednim wyprzedzeniem w tut. Urzędzie lub na stanowisku Konsultanta ds. Osób Niepełnosprawnych, w Biurze Obsługi Interesantów na parterze Urzędu Miejskiego w Gliwicach - tel. 32-239-11-09.


 

Wytworzył:
Justyna Blachel-Knefel
(2020-03-19)
Udostępnił:
Baś Małgorzata
(2020-11-20 16:39:36)
Ostatnio zmodyfikował:
Baś Małgorzata
(2024-04-09 13:48:08)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki