Informacja szczegółowa o przetwarzaniu danych osobowych sygnalisty

Załącznik nr 3
do zarządzenia organizacyjnego nr 1/2024
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Gliwicach  z dnia 25 września 2024 r.

INFORMACJA SZCZEGÓŁOWA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH SYGNALISTY1

Dane Administratora Danych

Administratorem danych osobowych jest: Powiatowy Urząd Pracy w Gliwicach, Plac Inwalidów Wojennych 12-14. Administrującym danymi jest Dyrektor PUP Gliwice.

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować:

  1. pocztą elektroniczną poprzez e-mail: iod@pup.gliwice.pl
  2. pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy, Plac Inwalidów Wojennych 12, 44-100 Gliwice
  3. poprzez skrzynkę ePUAP -  /PUPGliwice/SkrytkaESP

Cele i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:

  1. w celu rozpatrzenia przesłanego zgłoszenia naruszenia prawa i podejmowania działań następczych,
  2. na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w związku z przepisami ustawy
    z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów.
  3. w przypadku podania  danych szczególnej kategorii, podstawę ich przetwarzania stanowi art. 9 ust.2 lit.g)  ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

Odbiorcy danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom z wyjątkiem podmiotów uprawnionych przepisami prawa.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

Okres przechowywania danych osobowych

  1. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wyznaczonym  przepisami prawa tj. okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
  2. Po upływie tego okresu dane osobowe zostają bezpowrotnie usunięte, a dokumenty związane ze zgłoszeniem

zniszczone. Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach nie stosuje się.

Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych

Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo do wystąpienia z żądaniem dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania (poprawiania), a w przypadkach uregulowanych przepisami prawa - do usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Sposoby realizacji przysługujących praw

Powyższe uprawnienia może Pan/Pani  realizować drogą elektroniczną, za pośrednictwem systemu przyjmowania  zgłoszeń naruszeń prawa.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Jeśli przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacja o wymogu/ dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych

Podanie danych osobowych jest wymagane w sytuacji, gdy podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. W takim przypadku uchylanie się od podania danych osobowych może skutkować konsekwencjami wynikającymi z tych przepisów.

 

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie

W Urzędzie nie ma miejsca zautomatyzowane podejmowanie decyzji ani profilowanie.

1Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

 

 

Wytworzył:
Justyna Blachel-Knefel
(2024-09-25)
Udostępnił:
Baś Małgorzata
(2024-10-27 07:52:15)
Ostatnio zmodyfikował:
Baś Małgorzata
(2024-10-28 09:47:52)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki