PUP.K-BP.1011.6.2023.DM inspektor powiatowy dział FK etat - ogłoszenie
Powiatowy Urząd Pracy
Plac Inwalidów Wojennych 12
44-100 Gliwice
Ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Inspektor powiatowy w Dziale Finansowo-Księgowym
w pełnym wymiarze czasu pracy
Wymagania niezbędne :
- wykształcenie wyższe lub średnie z co najmniej 3 letnim stażem pracy udokumentowanym świadectwem pracy lub innym dokumentem,
- znajomość przepisów ustaw:
- O promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wraz z aktami wykonawczymi,
- O rachunkowości,
- O finansach publicznych,
- Rozporządzenie w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- obywatelstwo polskie,
- minimum 1 rok doświadczenia w pracy w księgowości,
- znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i zasad dyscypliny finansów publicznych,
- biegła umiejętność korzystania z Internetu oraz posługiwania się programami komputerowymi MS Office,
- bardzo dobra organizacja pracy,
- umiejętność pracy samodzielnie i w zespole,
- umiejętność korzystania z przepisów prawa,
- wysoka kultura osobista, komunikatywność, dokładność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość.
Wymagania dodatkowe :
- preferowane wykształcenie wyższe o kierunku administracja, rachunkowość, ekonomia,
- 1 rok doświadczenie w pracy w Publicznych Służbach Zatrudnienia,
- ogólna znajomość zasad finansowania zadań powiatowych urzędów pracy,
- znajomość programu SYRIUSZ,
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- umiejętność korzystania z różnych kanałów informacji,
- umiejętność dostosowywania się do zmian.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Obsługa finansowo-księgowa świadczeń finansowanych przez Powiatowe Urzędy Pracy, ewidencjonowanie i rozliczanie należności wynikających z Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- prowadzenie ewidencji księgowej dochodów i wydatków budżetu,
- rozliczanie dochodów budżetowych, realizacja wydatków budżetowych.
- Finansowanie usług i instrumentów rynku pracy, w szczególności prac społecznie użytecznych, prac interwencyjnych, robót publicznych.
- Prowadzenie czynności zmierzających do wszczęcia postępowania egzekucyjnego w administracji na podstawie decyzji zwrotu osób bezrobotnych, sporządzanie i monitorowanie tytułów wykonawczych, współpraca z organami egzekucyjnymi.
- Monitorowanie i rozliczanie niepobranych świadczeń.
- Przygotowanie i sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalno-rachunkowym w zakresie budżetu, Funduszu Pracy, Europejskiego Funduszu Społecznego i innych funduszy celowych.
- Ewidencjonowanie operacji finansowych w systemie informatycznym.
- Przechowywanie, zabezpieczanie i archiwizowanie dokumentów księgowych.
Informacja o warunkach pracy :
- Praca administracyjno – biurowa, wiąże się z bezpośrednią oraz telefoniczną obsługą klienta, użytkowanie sprzętu biurowego ( komputer, drukarka, kserokopiarka, fax, skaner, niszczarka dokumentów).
- Pokój biurowy mieszczący się na II piętrze budynku, oświetlenie naturalne i sztuczne, wyposażenie w meble biurowe, w pomieszczeniu klimatyzowanym, brak windy i podjazdu.
- W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia naboru wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił więcej niż 6 %.
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny ze wskazaniem stanowiska,
-
życiorys (CV),
-
kserokopie świadectw pracy (potwierdzające wymagany staż pracy),
-
kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
-
w przypadku osób niepełnosprawnych, kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, zawartego w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, zobowiązany jest do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność),
-
kwestionariusz osobowy (opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie http://pup.gliwice.ibip.pl),
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
oświadczenie, że osoba aplikująca nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
oświadczenie o przyjęciu do wiadomości faktu obowiązku publikacji w BIP informacji o wynikach wyboru,
-
klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych i oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji,
-
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych nie objętych przepisami ustaw: Kodeks pracy, O pracownikach samorządowych,
-
oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się on do niewykonywania zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które będzie wykonywał w ramach obowiązków służbowych wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gliwicach Plac Inwalidów Wojennych 12 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko inspektor powiatowy" w terminie do 23 pażdziernika 2023 r. do godz. 15:00.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Gliwicach (http://pup.gliwice.ibip.pl/public/?id=213448) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Pracy przy ul. Placu Inwalidów Wojennych 12, pierwsze piętro.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, powinny być własnoręcznie podpisane.
Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.
Z Regulaminem naboru oraz wzorami dokumentów na wolne stanowisko urzędnicze można zapoznać się na stronie internetowej http://pup.gliwice.ibip.pl/public/?id=169398. Osoby spełniające wymogi formalne o dalszym procesie selekcji zostaną poinformowane na stronie internetowej BIP oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Gliwicach przy ul. Placu Inwalidów Wojennych 12 według przydzielonych numerów referencyjnych. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 324-442-305 lub 324-442-300 .
W ciągu 14 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacyjnej, dokumenty można odbierać w pokoju nr 206 w siedzibie PUP Gliwice. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Data publikacji ogłoszenia 09.10.2023 r.
Dokument podpisal Dyrektor Marek Kuźniewicz.